RSS

Oppskrift: Enkel gulrotkake

27 feb

Denne gangen hadde jeg noen rester i kjøleskapet og bestemte meg for å lage en enkel gulrotkake.

Oppskriften er enkel, man tar bare Oppskrift: Gulrotkake i langpanne og deler oppskriften på 3.

Det gir denne oppskriften:

Bunn:

2 egg
2 dl sukker
1 dl nøytral olje
1 ts vaniljesukker
1 ts kanel
1 ts bakepulver
1 ts natron
2 dl hvetemel
200 gram finraspet gulrot (ca 800-900 gram urensket)

Glasuren ble kun en vanlig smørkrem da jeg ikke hadde noe kremost i kjøleskapet.

Glasur:

100 gram smør
200 gram melis

Melisen min ble laget av sukker som ble kjørt i blenderen, siden jeg ikke hadde melis.

Følg fremgangsmåten i Oppskrift: Gulrotkake i langpanne og bytt ut langpanna med en springform.

Da får du en slik kake:

En enkel gulrotkake

God mandag!

 
1 kommentar

Skrevet av den 27. februar 2012 i Oppskrifter

 

Ett svar til “Oppskrift: Enkel gulrotkake

  1. datafrue

    7. februar 2013 at 19:39

    Lenge siden det har vært aktivitet her. Hvor er du husfar? 😉

     

Legg igjen en kommentar